neděle 27. září 2009

Nedele, 27. zari 2009

Probouzim se v sedm, trillo spi, plan je vztavat az v devet ale me se uz spat nechce. Rozbaluji a zacitam cist suvenyr ktery jsem koupil vcera vecer na trhu - posledni hit od Dana Browna - The Last Symbol. Po devate zaciname balit a v deset vyrazime. Batohy nechavame na recepci, domlouvame taxika na devatou vecerni a jdeme ke Gateway of India, odkud jezdi lode na Elephanta Island, kde jsou dalsi "jeskyne". Prochazime, je to spis takova ochutnavka, upoutavka na Ajantu a Elloru, a jedeme zpatky. Kazda cesta lodi trva pres hodinu, takze se vracime po druhe, prochazime trochu centrum (Colabu) a zaciname hledat netovou kavarnu, coz tedy na prvni pokus moc nevychazi, sice se podarilo dopsat predvcerejsi clanek, ale s vypetim vsech sil, navic chtel 80 rupek za hodinu, vydriduch.

Celkovy dojem z Bombaje je o hodne lepsi nez z Dilli, kdyby nebylo tech milionovych slumu ktere znate z filmu Milionar z chatrce na severu mesta a kolem letiste, tak je to (prinejmensim sirsi centrum) vcelku pekne zapadne vyhlizejici mesto, relativne ciste, bez riks a krav (potazmo kravincu), s modernimi budovami a mrakodrapy. Mesto je to v pravde obrovske, centrum a znacna cast je na poloostrove, zbytek se rozpina na sever, vychod a jih kolem zalivu s pristavem.

Kazdopadne ted jsme v dalsi, chvilku tady pobudeme, pujdeme neco snist a pred devatou se hlasime na hotelu, vyzvedneme bagly, a taxikem hodku na letiste s velkou rezervou, leti nam to 2:20 mistniho casu, tedy pred jedenactou SELC, rano budeme v Londyne a pokud se cestou nic neprihodi (snad ne, rezervy jsou velke), tak v 15:55 pristane nas EasyJet na rodne (rozumej ruzynske) hroude.

PS: Uvitaci vybor, cerveny koberec a nosici zavazadel jsou vitani :-)

UPDATE (Zbytek neděle a pondělí, 28. září 2009)

Jak jsem napsal, vyrazime do jedne lepsi restauracky na veceri, zase jsme tady skoro sami, davame neco dobreho k jidlu. Vyrazime na trh koupit nejake posledni suvenyry a utratit posledni libry, vracime se na hotel, kde neni problem dat si sprchu a par minut pred devatou sedame do taxiku a vyrazime na letiste. Neni tak velky provoz jako vcera, prece jenom je nedele, takze dorazime na letiste asi za hodinu. Do odletu zbyvaji prakticky ctyri a pul hodiny, tak finalne balime batohy na cestu a vyrabime prirucni zavazadlo s vecma potrebnyma k pobytu v letadle, Londyne, opet letadle a nakonec v Praze. Porad cekame az se otevre check-in pro nas odlet ve 2:20 rano s Air India, coz trva nepochopitelne dlouho, otevira se asi az dve hodiny pred odletem (pro srovnani v tu dobu uz byly davno otevrene prepazky pro odlety kolem ctvrte rano). Hlavni problem je, ze dokud nemame odbavena zavazadla tak si nemame ani kam sednout (jedine na zem nebo na vozik).

Odbavime (konecne) zavazadla, jdeme pres security do odletove haly kde uz se da aspon neco delat, jsou tady obchody, kavarny... Po jedne zacina boarding, nasedame, vzletame, davame nejakou veceri, poustime film a na chvilku i usiname.

Teď mě napadá, že bych mohl začít psát za česky s diakritikou :-).

Let nic moc, hlavně jsme se moc nevyspali, v pět hodin snídaně, kolem sedmé přistáváme na Heathrow. Celkem dlouho čekáme na bágly a pak už jen dobít Oysterku a můžeme vyrazit metrem na Victorku. Náš bus na Stansted jede 10:20, jsme tady po půl desáté, takže bychom teoreticky stihli i bus 9:40, ten je ale plný, tak na půl hodinky sedáme v Subwayi a dáváme něco na zahřátí (je tu pouhých 16 stupňů) a něco malého k jídlu za posledních pár liber.

Scházíme zpět na zastávku, už tady stojí náš bus, dáváme do kufru batohy a vyrážíme (po třech týdnech opět máme bezpečnostní pásy) na letiště.

Tady nám na checkinu z jakéhosi důvodu neodbavili zavazadla, ale museli jsme je odnést na přepážku, ale jinak všechno probíhalo hladce, odlétáme, přilétáme, trillo odjíždí Pendolinem do Ostravy a já zatím zůstávám v Praze.

Dík všem co to dočetli až sem :-)